ࡱ> WYV[yމbjbjh{{/   $P \gt%fzF,r$$$$$$$$D')n#%u#%%6"6"6"$6"$6"6":",'#PfB6 <# $%0%# d*r!d*'#'#&d*M#6"#%#%6"%d*+ G: EMBED Word.Picture.6  Stanowisko RP przygotowany w zwizku z art. 7 ustawy z dnia 8 pazdziernika 2010 r. o wspBpracy Rady Ministrw z Sejmem i Senatem w sprawach zwizanych z czBonkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 213, poz. 1395)  DotyczyWniosek DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie zwalczania nadu|y na szkod interesw finansowych Unii za po[rednictwem prawa karnego Data przekazania Polsce dokumentu przez instytucje UE18 lipca 2012 r. Sygnatura dokumentuKomisja EuropejskaCOM(2012) 363Numer midzyinstytucjonalny2012/0193 (COD) Procedura decyzyjnazwykBa procedura ustawodawcza Tryb gBosowania wRadzie UEWikszo[ kwalifikowana Instytucja wiodca Ministerstwo Sprawiedliwo[ci Instytucje wspBpracujce Ministerstwo Finansw  Data przyjcia przezKSE2 sierpnia 2012 r. Cel projektu aktu prawnego Projekt dyrektywy ma na celu zapewnienie skutecznej i jednolitej ochrony interesw finansowych Unii Europejskiej i podatnikw europejskich w tym poprzez prawo karne. Mimo rozwoju dorobku prawnego UE w obszarze obejmujcym nadu|ycia finansowe, korupcj i pranie pienidzy, paDstwa czBonkowskie przyjBy zr|nicowane przepisy, ktre maj negatywny wpByw na skuteczno[ polityk Unii sBu|cych ochronie jej interesw finansowych. PrzykBadowo, w odniesieniu do nadu|y finansowych, paDstwa czBonkowskie zawarBy definicje tego przestpstwa w wielu r|nych formach prawodawstwa, od oglnej ustawy prawnokarnej, ktra mo|e obejmowa szczeglne lub oglne rodzaje przestpstw, po kodeksy karnoskarbowe. Podobne r|nice odnotowa mo|na w odniesieniu do poziomu sankcji stosowanych wobec takiej przestpczo[ci w poszczeglnych paDstwach czBonkowskich. Wsplne definicje przestpstw we wszystkich paDstwach czBonkowskich ograniczyByby ryzyko rozbie|nych praktyk. GwarantowaByby tak|e jednolit wykBadni i tryb postpowania, gdy chodzi o ich [ciganie. WzmocniByby one rwnie| efekt odstraszajcy oraz potencjaB egzekwowania wBa[ciwych przepisw, zmniejszajc atrakcyjno[ przenoszenia si do mniej restrykcyjnych jurysdykcji wewntrz Unii w celu prowadzenia celowej nielegalnej dziaBalno[ci. Ma to szczeglne znaczenie w dobie kryzysu gospodarczego. W obecnych warunkach prawo karne mo|e przyczyni si do walki z kryzysem poprzez pomoc w zwalczaniu dziaBalno[ci gospodarczej prowadzonej niezgodnie z prawem oraz przestpczo[ci finansowej. Stanowisko RP Rzd RP co do zasady popiera projekt dyrektywy. Skuteczna i jednolita ochrona interesw finansowych Unii Europejskiej wymaga dziaBaD podejmowanych na poziomie UE, uszczelniajc przepByw unijnych [rodkw finansowych, co jest szczeglnie istotne w dobie obecnie panujcego kryzysu gospodarczego. Poza tym dziaBania takie mog realnie przyczyni si do efektywnego zwrotu [rodkw finansowych w przypadku ich utraty na skutek nadu|y finansowych i innych przestpstw przeciwko interesom finansowym UE. Z tych wzgldw Rzd dostrzega zasadno[ ustanowienia minimalnych zasad w zakresie nadu|y finansowych i innych przestpstw przeciwko interesom finansowym UE. Istniejce w paDstwach czBonkowskich regulacje, jak wynika z oceny przeprowadzonej przez Komisj, zawieraj czsto odmienne definicje przestpstw finansowych i zakBadaj stosowanie r|nego rodzaju sankcji za ich popeBnienie. Skuteczno[ zapobiegania i zwalczania tego rodzaju przestpczo[ci przez organy [cigania, zwBaszcza w sprawach majcych wymiar transgraniczny, przemawia za zbli|eniem odpowiednych przepisw w tym zakresie. Projektowana dyrektywa jest instrumentem opartym na art. 325 ust. 4 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, ktry stanowi podstaw prawn stosowania przez Uni Europejsk i paDstwa czBonkowskie UE [rodkw majcych na celu zapobieganie i zwalczanie nadu|y finansowych i wszelkich innych dziaBaD nielegalnych, naruszajcych interesy finansowe Unii. Wskazana podstawa prawna projektu (art. 325 TFUE), tj. znajdujca si poza tytuBem IV TFUE dotyczcym [ci[le wspBpracy wymiaru sprawiedliwo[ci w sprawach karnych, w przypadku tak specyficznych [rodkw znajduje uzasadnienie, natomiast nie mo|e prowadzi do dowolno[ci w ich formuBowaniu. Zrodki te powinny mie na uwadze ograniczenia wynikajce z zasad wspBpracy sdowej paDstw czBonkowskich UE w sprawach karnych, wedle ktrych w zakresie niezbdnym dla uBatwienia wzajemnego uznawania wyrokw i orzeczeD sdowych, jak rwnie| wspBpracy policyjnej i sdowej w sprawach karnych o wymiarze transgranicznym mog by ustanawiane normy minimalne, ktre uwzgldniaj r|nice midzy tradycjami i systemami prawnymi PaDstw CzBonkowskich (art. 82 ust. 2 TFUE). Jednocze[nie Rzd RP zauwa|a, i| wikszo[ proponowanych w projekcie regulacji jest zasadniczo spjna z obecnie obowizujcym prawem polskim, ktre ju| obecnie stanowi narzdzie w walce z przestpczo[ci finansow rwnie| w przypadkach, gdy godzi ona w interesy finansowe UE. Uzasadnienie stanowiska RP Zapobieganie nadu|yciom finansowym i innym przestpstwom godzcym w interesy finansowe Unii Europejskiej oraz zwalczanie tego rodzaju przestpczo[ci przy pomocy instrumentw prawa karnego materialnego wymaga ustanowienia na szczeblu unijnym zasad minimalnych. Pozwol one na wyeliminowane obecnie istniejcych w paDstwach czBonkowskich odmienno[ci w zakresie definicji przestpstw finansowych i sankcji gro|cych za ich popeBnienie, przyczyniajc si do wzmocnienia skuteczno[ci i efektywno[ci dziaBaD zarwno prewencyjnych, jak i dla celw [cigania tego rodzaju przestpczo[ci. Wikszo[ proponowanych w dyrektywie regulacji jest zasadniczo spjna z prawem polskim. PrzykBadowo, prawo polskie obecnie penalizuje podstawowy czyn zabroniony wymieniony w projekcie w art. 3 projektu dyrektywy w oparciu o art. 297 kk, przy mo|liwo[ci zastosowania w pewnych przypadkach  kumulatywnie lub samoistnie - przepisu art. 286 kk, czy przepisw kodeksu karnego zamieszczonych w rozdziale XXXIV kodeksu (Przestpstwa przeciwko wiarygodno[ci dokumentw). Rwnie| przestpstwa okre[lone w art. 4 ust. 2, ust. 3 i ust. 4 projektu dyrektywy wyczerpuj znamiona uregulowanych w polskim prawi02468:<PXZ" $ & 4 6 Ͼﶪ}ocWcJ?1JhyhaI5CJOJQJhyhaIOJQJhyhaICJOJQJhyh ~6OJQJhyhaI6OJQJhyhaI5:OJQJhyhaI5:CJ$OJQJh 5:CJ$OJQJhyhaI5:CJOJQJhyhaI5OJQJh haI5 jhaIhaI5OJQJU&j9 haIhaI5OJQJUVhaIhaI5OJQJ jhaIhaI5OJQJU8:<XZ " $ Ookd'$$IfF4##      %04 Faf4p %ytaI$$-DIfM %a$gdaI$d$Ifa$gdaI dgdaI $da$gdB $ & 6 \ ^ ` WkdR($$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaI$d$Ifa$gdaId$IfgdaI dgdaI6  Z \ `  @ Z \ `  \ ,X\|~µееЦАtЃf^hyhL.I6hyhw5CJOJQJhyhaIB*OJQJphhyh@+CJOJQJ hyhaIhyhaICJOJQJaJhyhBCJOJQJaJhyhaICJOJQJhyh ~5CJOJQJhyhaI5CJOJQJhyhaIOJQJhyCJOJQJhyhL.ICJOJQJ$  @ \ vhhhd$IfgdaI dgdaIkd)$$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaI\ ^ ` eWWWd$IfgdaIkd)$$IfF4F ]#Y  J    Y     %0    4 Faf4p %ytaI e[MMd$IfgdaI dgdaIkd*$$IfF4F ]#Y  J    Y     %0    4 Faf4p %ytaI " $ \ ~tffd$IfgdaI dgdaIkd ,$$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaI vm_d$IfgdaI $IfgdaI dgdaIkd,$$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaI ,Z~tfXd$Ifgd@+d$IfgdaI dgdaIkd-$$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaIZ\^~vhh_ $IfgdaId$IfgdaI dgdaIkdt.$$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaI B|J`b$:b r&htnssdddddhhCJOJQJaJhCJOJQJaJh &h &CJOJQJaJh CJOJQJaJh &CJOJQJaJh2Yh2YCJOJQJaJh2YCJOJQJaJhlhQ)CJOJQJaJhaIh haIOJQJh haI5CJhyhaI5CJOJQJhyhaI6&vqv`Ovq$d`a$gd &$d`a$gd2YgdaI dgdaIkd8/$$IfF0 #Y          %04 Fap %ytaI"t 8TZj F^Jn"6H2 ᴨᨙrcrh+ h}CJOJQJaJh}h}CJOJQJaJh+ CJOJQJaJhlCJOJQJaJhqhqCJOJQJaJhqCJOJQJaJhlhlCJOJQJaJh haIOJQJ h h(h2YCJOJQJaJhCJOJQJaJ#jh0J&CJOJQJUaJ&#X&>,h.j...:33Z_(aVc$d`a$gdl$d`a$gd%* dgdaIgdaI dgdaI$d`a$gd $d`a$gd+ $d`a$gdq2 6 ^ b !r!v!!!!"^"j"".#r##V&X&'''(t((()V),,<,>,,pp`h+ h+ 5CJOJQJaJh h CJOJQJaJh h+ CJOJQJaJh{rCJOJQJaJh CJOJQJaJh+ h+ CJOJQJaJh &CJOJQJaJh+ CJOJQJaJhCJOJQJaJh CJOJQJaJh}h}CJOJQJaJhqCJOJQJaJ",,V-~-.4.h.j...///00001N1111143|447Z@ZJZZZZ2]6]^^^_____\`f`h`x````a"a&a(a*aJaǺh &CJOJQJh|:CCJOJQJUh%*CJOJQJhlhlCJOJQJhlhaICJOJQJh haIOJQJ h haIh CJOJQJaJh+ CJOJQJaJh|:Ch|:CCJOJQJaJ7e karnym przestpstw (t.j. art. 299 kk, art. 230a i in. kk, czy art. 284 kk). Rwnie| obecne brzmienie art. 5 projektu dyrektywy nie spowoduje konieczno[ci dokonania zmian legislacyjnych w polskim systemie prawa karnego, ktry aktualnie zapewnia karalno[ czynw zabronionych polegajcych na pod|eganiu i pomocnictwie do popeBnienia przestpstw wymienionych w art. 3 i 4 projektu dyrektywy (art. 18 2 i 3 kk) oraz usiBowanie popeBnienia przestpstwa, o ktrym mowa w art. 3 lub w art. 4 ust. 4 projektu (art. 13 1 kk). Wystpujce w dyrektywie elementy prawa karnego materialnego dotyczce form zjawiskowych i stadialnych przestpstw ograniczaj si do formuBy znanej z poprzednich instrumentw prawa karnego materialnego UE. Pewne wtpliwo[ci budzi mog natomiast projektowane przepisy art. 7 i art. 8, ktre reguluj kwesti sankcji karnych za popeBnienie przestpstw wymienionych w Tytule II projektu. W projektowanym przepisie art. 7 ust. 2 pojawia si nieznana dotychczas formuBa statuujca quasi-wypadek mniejszej wagi, nie majcy odpowiednika w prawie polskim i posiBkujcy si [ci[le okre[lonymi kwotowo w walucie euro progami majcymi odpowiada wysoko[ci powstaBej szkody. Projektowany art. 8 ust. 1 i ust. 2 okre[la progi kar pozbawienia wolno[ci, jakie miaByby by stosowane wobec sprawcw przestpstw wymienionych w projekcie w sytuacji wyrzdzenia szkd wskazanych konkretnie, kwotowo w tych przepisach. Novum w stosunku do poprzednich instrumentw karnych stanowi okre[lenie rwnie| dolnego progu zagro|enia. Jego wskazanie w tak specyficznej dziedzinie mo|e by uzasadnione konieczno[ci zapewnienia skuteczno[ci polityki Unii Europejskiej w zakresie zwalczania nadu|y finansowych, natomiast w systemie prawa polskiego mo|e rodzi konieczno[ podwy|szenia dolnego progu zagro|enia kar pozbawienia wolno[ci czynu zabronionego, o ktrym mowa w art. 297 kk. Pewn wtpliwo[ w kontek[cie zasady subsydiarno[ci mo|e rwnie| budzi wprowadzenie konkretnie okre[lonych kwotowo szkd (w walucie euro) jako znamion kwalifikujcych dany czyn zabroniony, ktry w takiej sytuacji miaBby podlega minimalnej i maksymalnej karze pozbawienia wolno[ci. Warunki spoBeczno  ekonomiczne danego paDstwa czBonkowskiego i siBa nabywcza obowizujcej w nim waluty powinny by brane pod uwag w przypadku uzale|nienia wymiaru kary pozbawienia wolno[ci od wysoko[ci wyrzdzonej szkody. Odnotowa rwnie| nale|y pewn niespjno[ projektowanego przepisu art. 8 ust. 3 z art. 3 decyzji ramowej 2008/841/WSiSW z dnia 24 pazdziernika 2008 r. w sprawie zwalczania przestpczo[ci zorganizowanej. Wprowadzenie surowszych zasad odpowiedzialno[ci karnej w przypadku popeBnienia przestpstwa w ramach zorganizowanej dziaBalno[ci przestpczej, gdy godzi ona w interesy finansowe UE prowadziBoby w systemie prawa polskiego do konieczno[ci podwy|szenia grnej granicy zagro|enia kar pozbawienia wolno[ci przestpstw popeBnianych w ramach zorganizowanej dziaBalno[ci przestpczej, co wykraczaBoby poza norm art. 3 decyzji ramowej 2008/841. Art. 3 decyzji ramowej 2008/841 przewiduje maksymalne zagro|enie przestpstw stanowicych odpowiedniki czynw okre[lonych w art. 258 kk kar pozbawienia wolno[ci  przynajmniej midzy dwa a pi lat . Wtpliwo[ci co do celowo[ci mo|e te| budzi kazuistyka stosowana w niektrych przepisach stanowicych znamiona czynw zabronionych. PrzykBadowo w art. 4 ust. 1 szczegBowo okre[la si znamiona przestpstwa, ktre w prawie polskim obecnie jest stypizowane w art. 305 kk, tzw. naruszenia interesw majtkowych wBa[ciciela mienia objtego przetargiem publicznym. Przepis polski jako mniej kazuistyczne unormowanie zapewnia szersz elastyczno[ w [ciganiu podobnych zachowaD, co mo|e przyczyni si de facto do skuteczniejszej walki z tego rodzaju przestpczo[ci. Ocena skutkw prawnych Wej[cie w |ycie projektowanej dyrektywy w zale|no[ci od jej ostatecznego ksztaBtu mo|e spowodowa konieczno[ dokonania nowelizacji ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553 z pzn. zm.), ustawy z dnia 28 pazdziernika 2002 r. o odpowiedzialno[ci podmiotw zbiorowych za czyny zabronione pod grozb kary (Dz.U.Nr 197, poz. 1661 z pzn. zm.), czy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamwieD publicznych (tj.: Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z pzn. zm.). Ocena skutkw gospodarczych Skuteczniejsza walka z nadu|yciami finansowymi i co za tym idzie lepsze wykorzystywanie [rodkw finansowych przez UE, w szczeglno[ci w obszarze polityki spjno[ci, mo|e po[rednio przynie[ pozytywne skutki gospodarcze. W tym kontek[cie pozytywny efekt mo|e zosta osignity poprzez uszczelnienie przepBywu [rodkw finansowych pochodzcych z bud|etu Unii Europejskiej i skuteczniejszego ich zwrotu w przypadku ich utraty na skutek nadu|y i innych przestpstw przeciwko interesom finansowym UE. Ocena skutkw spoBecznych Projektowana dyrektywa nie powoduje bezpo[rednich konsekwencji o charakterze spoBecznym. Jednak|e, analogicznie do skutkw gospodarczych, po[rednie pozytywne efekty mog zosta osignite poprzez lepsze wykorzystanie [rodkw z bud|etu unijnego. Ocena skutkw finansowych Projektowana dyrektywa nie pocignie za sob |adnych skutkw finansowych. Informacja w sprawie zgodno[ci projektu aktu z zasad pomocniczo[ci W opinii Rzdu RP wniosek dotyczcy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zwalczania nadu|y na szkod interesw finansowych Unii za po[rednictwem prawa karnego jest zgodny z zasad pomocniczo[ci. Cel dyrektywy, jakim jest skuteczna i jednolita ochrona interesw finansowych Unii Europejskiej, w sposb najbardziej efektywny mo|e zosta osignity poprzez dziaBania podejmowane na poziomie UE. Przedstawiciel Rzdu upowa|niony do prezentowania stanowiska MichaB Krlikowski  Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Sprawiedliwo[ci, Al. Ujazdowskie 11, 02-157 Warszawa, tel. (022) 52 12 216, fax. (022) 52 12 552  Komunikat Komisji z dnia 20 wrze[nia 2011 r.   W kierunku polityki kryminalnej UE: Zapewnienie skutecznej realizacji polityki UE poprzez prawo karne (COM (2011) 573 wersja ostateczna)     JaXa^axazaTcVcccZd ffXfZflfffgghhhhh2iBiRiŻ鮡}nbSDSh &h &CJOJQJaJh &h*3eCJOJQJaJhCJOJQJaJh &h ]CJOJQJaJh>h ]CJOJQJh>CJOJQJh hCJOJQJh h CJOJQJh h ]CJOJQJhCJOJQJh ]h ]CJOJQJh ]CJOJQJhlhlCJOJQJh &CJOJQJh &h &CJOJQJVchlVswww{{|t$ & Fda$gdl& $da$gdl& $da$gd{r$hd`ha$gdy$ & Fda$gdaI $da$gdl$d`a$gd {$d`a$gd*3e$d`a$gd> RiliiijlllmPnnn $$da$gd>21h:pB. A!"#$% 21h:pKz. A!"#$% 'Dd WB  S A? 2'<ىk>c!&Db`!&<ىk>c!؊d k) &&x\ tVEzUgDGFi[ 6n jۂ!Aa\i$tۈ BD=23}<ˌhB}P!,V9][vh(}j)&ş6vF~ᨫE'G&=ނQ~shg/wM?[c7<84\bI)Z fndc0 LB[M W!~ۏA.' řZBdIcE)ސ 9Z.my5Dt8b\p C1 KA7>ѰCR81adX"7r/ w,l16swS)wFw¾A-?~P8~XwGPCe8~/B]x4 P' ㊟,m ϲ`$7fXс0KОw= 0,ur?@0:D?vZ~_N Kwq35Z:[ss2[lu<<k?l%"[(:y-Bc Xsav N?͛7/-6=T=9]ȿh3zbO>FV9㿂Oa5p1A4"6",zw"dj)74q 'CrބE'~ÇF}G rkQA1Q||XiuqůF`.|C!IhaF4 (o@uW$5pP~ 郀(5Blbzg_L[Ps*= 6_, tW'SxqqJsL|> y_ȵW޲Gmq=o܁d*i@ec{ ז^i9[n6>-p3Su\ ֿtD2JrURo.8ΕC8w!Cr0V׿S?T唧6$8-< { $ƿ \9\pρT[a;=~6cwQ|U0Xyj @b]s9Ő[B^ODcf< b$5?1%`ox L茿 }m=C"Xgafȳۀ{ jcj*폂pBcş`nVxܣ2}S$uڮwj %ZgvC!c s n/M_c؎}ֱck=^YtLgR(2NACEWǹr>9+^Ca3頞F6\G׾!z?b \Y[lCƾkV}mU1Ǻ+~l^yXBy"[![BٺSe|٢Js+lY^ 9!jc΃2;c=J227\n@Zc\~_U)4l_͸uWk9Kr<`diAypXej.`00Yrf.$#믅[޳frn F(TY;JX1:c(-;׳\u|gJlˊV,^c,zs?K5}O_O4 hD'GͽA4ˢitO5X!s0Ncv~'"80Al*S|b6qQrN}r Ɵ'~Js+^iOI{>hX''d>]j%j #7ZY{l47l_e#` +~{ρ{ >={+1Q_#M]`1{*J* cݍy۫ ?jXW}:b5{Rq}3~i_uh YEj*TVKec8\9W~`}tNB࿪]a<8 Bǐ^A?h~1?=J#3 ?=]:Ǹi샳Bkw=c0V̮1t\w)kP]>o[\O׭b][6܏3Po c.g! XSuGbp;V(SVX?y`}2}}ϕ_*U/0`rer_2mk|^[Va`6Xs_5g9}iXw?=׿!jnI W{e 9Ε~~up%a7R_^CYXO`9>D9]X5xOW>]~clcW7BӔ }}Wn.?`0. {!w+`{ꩿ?57;{ (ؽr^y-g Zԟc=ʾz ?3 dN9'9+Z3L"J"iCַ=":y#^1XY {={D*6΍[Bv ɁF罇EgtY6[5}G)(aGׇh<ȃV3n|r>p@?y/B(b!  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMOPQRSTU)X9]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F *|BZData N/WordDocumenthObjectPool@B *|B_958200993 F@B@BOle PIC LMETA \ LwX  FRysunek Microsoft Word MSWordDocWord.Picture.89qOh+'0 w PB&WordMicrosoft Word  eCourier New-Times New Roman CE- - "-$ pJ l>++ "--- "-$ poqpplo--- "-$ pp--- "-$ JJKKJEJ--- "-$  JJ     --- "-$ ml  ljmpl--- "-$ mk--- "-$ =->+<->+=-@/>+--- "-$ =.>+--- "-$ -.++-/.--- "-$ `-AaBB--- "- "-% `-AaBB---  "-$ pJ l>++--- "- "-% pJ l>++--- "-$ \]p[[ ]D--- "-$ [^[\[^[ [^--- "-$ oYpY[]p\q[p\q\q[--- "-$ nYq[--- "-$ Y[[][]]--- "-$ ] [Y\ ] [ ][ [--- "-$  ^ [--- "-$ --- "-$ --- "-$ CDCFCCD--- "-$ c$9SCC--- "-$ --- "-$ --- "-$ cc dd c_c--- "-$ $% cc#$##$--- "-$ $$--- "-$ 9976766--- "-$ RETC96QCTCREUGTC--- "-$ RESC--- "-$ DECDDFE--- "-$ bW^099--- "-$ bacbb^a--- "-$ bb--- "-$ WWXXWSW--- "-$ WW--- "-$ _^^^_b^--- "-$ _^--- "-$ /:19/:08/:2<19--- "-$   /:18--- "-$ :: 89:;:--- "-$ LafJ4J--- "-$ LM--- "-$ _aabaab--- "-$ ff_bggfcf--- "-$ fg--- "-$ --- "-$ --- "-$ JHJHJLH--- "-$ IG--- "-$ 3I4I3G5H3I3K4I--- "-$ [Y$Y[;X--- "-$ Z]Z]ZZ]--- "-$ XXZ]ZYZZY--- "-$ XY  --- "-$ $X%Y #Y$Z#Y#Z$Z--- "-$ ]Z$X$Z]Z]ZZ--- "-$ <<]Z99999--- "-$ XX<:VXXZX--- "-$ XX--- "-$  --- "-$ a]XX\]---- "-$ a[`^a[a^a[][`^--- "-$ XWa[a_ZYZZY--- "-$ XY--- "-$ WXYZYZZ--- "-$ ]_\[WZ\_[\]__\\[--- "-$ ]_[\--- "-$ -/,.-//--- "-$ -.--- "-$ --- "-$ w[UUp['A--- "-$ wZw]xZw]wZsZw]--- "-$ TSwZw]VUVVU--- "-$ TU--- "-$ TTUVUVV--- "-$ q]pZSVp]oZq]sZpZ--- "-$ ('p]oZ&%&%%--- "-$ AC(%@BACC--- "-$ AB--- "-$ --- "-$ {VQQrV+H--- "-$ {U{X|U{X{UvU{X--- "-$ QQ{U{WSQSSQ--- "-$ RR--- "-$ QQSSSSS--- "-$ sWrUQSrWqUsWuUrU--- "-$ -,rXqU+*+**--- "-$ HJ-*FHHJJ--- "-$ HH--- "-$ --- "-$ = 4Rr =R`--- "-$  >!<  --- "-$ 24 45455--- "-$ TR35TRTSR--- "-$ rsTRqrqqr--- "-$  rr  --- "-$ <> <><<>--- "-$ <>--- "-$ SaRaS_R_S_R^R_--- "-$  SaR_  --- "-$ O.b.V6--- "-$ N/O,--- "-$ abbcbcc--- "-$ ad--- "-$ --- "-$ --- "-$ ./-.-..--- "-$ ..--- "-$ WWTTTTT--- "-$ 58WU58558--- "-$ c8MiCC--- "- "-% c8MiCC---  "-$ wNr*G----- "- "-% wNr*G----- "-$ 3sqq.sg--- "- "-% 3sqq.sg---  "-$ \]p[[ ]D--- "- "-% \]p[[ ]D--- "-$  ,yG\wZ,+Z--- "- "-%  ,yG\wZ,+Z---  "-$ c$9SCC--- "- "-% c$9SCC--- "-$ m#6SOO--- "- "-% m#6SOO---  "-$ bW^099--- "- "-% bW^099--- "-$ o $| ^.W^--- "- "-% o $| ^.W^---  "-$ LafJ4J--- "- "-% LafJ4J--- "-$ q o,Goq^{,--- "- "-% q o,Goq^{,---  "-$ [Y$Y[;X--- "- "-% [Y$Y[;X--- "-$ rm#mr6Q--- "- "-% rm#mr6Q---  "-$ a]XX\]---- "- "-% a]XX\]---- "-$ qk6kqId--- "- "-% qk6kqId---  "-$ w[UUp['A--- "- "-% w[UUp['A--- "-$ lh<hlOk--- "- "-% lh<hlOk---  "-$ {VQQrV+H--- "- "-% {VQQrV+H--- "-$ CSWvSvv+--- "- "-% CSWvSvv+---  "-$ = 4Rr =R`--- "- "-% = 4Rr =R`--- "-$ rD(  #Dk[--- "- "-% rD(  #Dk[---  "-$ O.b.V6--- "- "-% O.b.V6--- "-$k'/)/)-)-.-.-0+2+6(8(;(A&I$OV^dk rw{}mR8yrkkkkfc^#\6ZIVYSjQzOJIC=6."""& &&((----- "- "-%k'/)/)-)-.-.-0+2+6(8(;(A&I$OV^dk rw{}mR8yrkkkkfc^#\6ZIVYSjQzOJIC=6."""& &&((----- "-$k   %, 2<AIOSXZ\^acdflprtw{}}qW># ~~}tlc\VOIIIIC@< 8!622D0V.d,}'%!   --- "-$k   %, 2<AIOSXZ\^acdflprtw{}}qW># ~~}tlc\VOIIIIC@< 8!622D0V.d,}'%!   --- "- "-%k   %, 2<AIOSXZ\^acdflprtw{}}qW># ~~}tlc\VOIIIIC@< 8!622D0V.d,}'%!   --- "-$k--+++++ ( ( &$$"%,19? EKOQRUW\_`cfjlpuuw{o}T}7!ujcZRLEB???;61$06.E,V*j'{" ""$$&(++--- "- "-%k    $)./145;=?AEIKOSSsUgYP\6\^`bdfhjry{|zvvttvyz|{~tjd^SIA81+$  & 8 L^q  ---  "-$k   $).0236;=?AEGKNSSsTeZP\6\^`behhlry{|zvvttvxz|{~tle^SGA82,$  & 8 L]p --- "-$TJB8.  ").46=?EIOPU~Z~\`~b~b~RyCu4r)ruuy|~ (,2888>>BBDFIJNQSWWY\^YS--- "- "-%TJB8.  ").46=?EIOPU~Z~\`~b~b~RyCu4r)ruuy|~ (,2888>>BBDFIJNQSWWY\^YS--- "-$T4,# ~y urqqq"l$l+j.j1g6g8j<g?g?g0c!_]]__ceglqu~ !##((,,.0248<>BBDFID>---  "-$T4,# ~y urqqq"l$l+j.j1g6g8j<g?g?g0c!_]]__ceglqu~ !##((,,.0248<>BBDFID>---  "-  "-%T4,# ~y urqqq"l$l+j.j1g6g8j<g?g?g0c!_]]__ceglqu~ !##((,,.0248<>BBDFID>--- "-$L,^.\0W0R.N,F(>"4!*! !"',0246<@CIOXcmx~{ywql}grgdgXgMj@n2q%u~ #,7@FLRW"\'^(^--- "- "-%L,^.\0W0R.N,F(>"4!*! !"',0246<@CIOXcmx~{ywql}grgdgXgMj@n2q%u~ #,7@FLRW"\'^(^--- "-$LH F B > 80(   %,y4t@qIlUhcemc{ar[dVZQOQAQ4Q(TX[_hny !*06>BFHH--- "-$LH F B > 80(   %,y4t@qIlUhcemc{ar[dVZQOQAQ4Q(TX[_hny !*06>BFHH--- "- "-%LH F B > 80(   %,y4t@qIlUhcemc{ar[dVZQOQAQ4Q(TX[_hny !*06>BFHH--- "-$X\\YWVPLF@6 0'(,!26;AAAA?;60,'" ~wtrqnlllllnqqrtwwy~#*06>DHNNRRRRRWY\\^^^--- "- "-%X\\YWVPLF@6 0'(,!26;AAAA?;60,'" ~wtrqnlllllnqqrtwwy~#*06>DHNNRRRRRWY\\^^^--- "-$XHHFEB>93,$    |ywspnicb_]ZZZZZ}ZwZp]p]p_rb{ccfinsy$*15;;@@}@w@p@pErFwH}HKKK--- "-$XHHFEB>93,$    |ywspnicb_]ZZZZZ}ZwZp]p]p_rb{ccfinsy$*15;;@@}@w@p@pErFwH}HKKK--- "- "-%XHHFEB>93,$    |ywspnicb_]ZZZZZ}ZwZp]p]p_rb{ccfinsy$*15;;@@}@w@p@pErFwH}HKKK--- "-$aa^^]}Z{ZvXrVlTgMbI_CY<T5Q-N&EDA99887(q\WS P(N/L7I?DDBJ>N<S6W2[.`*g#hrv {}}{vrhbWL=|-tqmjjjmqrqrty$+3872/ +& !*. 6<@BFILNPPPSWY^`gkqx &/2<=GGMQTYX`]g^larcvc{c--- "- "-%aa^^]}Z{ZvXrVlTgMbI_CY<T5Q-N&EDA99887(q\WS P(N/L7I?DDBJ>N<S6W2[.`*g#hrv {}}{vrhbWL=|-tqmjjjmqrqrty$+3872/ +& !*. 6<@BFILNPPPSWY^`gkqx &/2<=GGMQTYX`]g^larcvc{c--- "-$q\K_K`I`I_GYEWESCN@H>D7?39-7&2-+" ~zv\FB=;8 72. ,&'+$/!39=D NW\\WN;w"e\URSW_jw  !$),0278;;;=BDIJPV\bhm &1$7->7C=GDIHKNMSMWM--- "-$q\K_K`I`I_GYEWESCN@H>D7?39-7&2-+" ~zv\FB=;8 72. ,&'+$/!39=D NW\\WN;w"e\URSW_jw  !$),0278;;;=BDIJPV\bhm &1$7->7C=GDIHKNMSMWM--- "- "-%q\K_K`I`I_GYEWESCN@H>D7?39-7&2-+" ~zv\FB=;8 72. ,&'+$/!39=D NW\\WN;w"e\URSW_jw  !$),0278;;;=BDIJPV\bhm &1$7->7C=GDIHKNMSMWM---1Table CompObjhObjInfo WordDocument     : "#$%&'(*+,-./012345678;<=?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRS [2@2 StandardowyCJmHBA@BDomy[lna czcionka akapitu 8@t(     B NC NE,Fq? 30&/M530?M&=M30@ `   B NC NE(Fq? NLMMoJ; N ;N @ `   B NC NE(Fq? LL2JLMLMML@ `   B NC NE(Fq? &MDHLM&MDH&M2KDH&M@ `   B NC NE(Fq? JKML$DMJMDMFMJMJK@ `   B NC NE(Fq? >KAJg+bJIIg+>KAMg+Jg+>KA@ `   B NC NE(Fq? nKnMM%KJMJKMnK@ `    B NC NE(Fq? ELHJs"DKHJEL7MMHJEL@ `    B NC NE(Fq? LMMoJ@ `    B NC NE(Fq? J<KMLHHJM<KJ@ `   B NC NE,Fq? 0q&/M50?M&<=M0@ `   B NC NE(Fq? 0q&/M50?M&<=M@    B NC NE,F 5%? 30&/M530?M&=M30@ `  B NC NE(Fq? 30&/M530?M&=M@    B NC NE,Fq? Ow1"hS'0hM"W7w1H?MS'D>MOw1@ `   B NC NE(Fq? JLMMJJ@ `   B NC NE(Fq? LM#GM8M#M8M8M#L@ `   B NC NE(Fq? /MzHLM/MzH/M\JzH/M@ `   B NC NE(Fq? 8JJ&MKDHL8JMDHLDHM8JM8JJ@ `   B NC NE(Fq? KGK#8KGlJ#KGM#K#KG@ `   B NC NE(Fq? yJ,MMLJYLJJYLyJ@ `   B NC NE(Fq? FLMJ~DKIIFLMMMJFL@ `   B NC NE(Fq? {LxMMHPPPP@ `   B NC NE(Fq? LCLMWKHJLuMCLL@ `   B NC NE,Fq? 111'u0M611?M'=M111@ `   B NC NE(Fq? ==KMMJ =%===@ `   B NC NE(Fq? KL,HLMLMMK@ `   B NC NE(Fq? =MHMM=MH=MJH=M@ `   B NC NE(Fq? JJ MKmGMJMGMGMJMJJ@ `   B NC NE(Fq? /KHJ,JHI,/KHM,J,/KH@ `    B NC NE(Fq? SKSMML?JM?JKMSK@ ` !  B NC NE(Fq? DKJI9AJJIDKMMJIDK@ ` "  B NC NE(Fq? kLuMMJ@ ` #  B NC NE(Fq? 0J(LMLH0J0JxM(L0J@ ` $  B NC NE,Fq? >30q'0M630?M'<M>30@ ` %  B NC NE(Fq? =LMMHC  = @ ` &  B NC NE(Fq? LL.">IL."MjL."M."MjL@ ` '  B NC NE(Fq? 5MHLM5MH5M^KH5M@ ` (  B NC NE(Fq? JK MKHMJMHMHMJMJK@ ` )  B NC NE(Fq? )K:+J."."+J>I+J.")K:M."+J.")K:@ ` *  B NC NE(Fq? SJSMMvL?H?K?HJ?KSJ@ ` +  B NC NE(Fq? EKJ?KEKG*JEK MMJ?KEK@ ` ,  B NC NE(Fq? KMMoJ7@ ` -  B NC NE(Fq? KKMvLHoJKMKK@ ` .  B NC NE,Fq? 1<(0MW71S@M<()=M1@ ` /  B NC NE(Fq? JJLMMJ JJ JJ@ ` 0  B NC NE(Fq? KL4ILbMLbLbMK@ ` 1  B NC NE(Fq? =M#FLMJ#F=MJ#F=M@ ` 2  B NC NE(Fq? J&KMK9DMJMDMFMJMJ&K@ ` 3  B NC NE(Fq? LIkK4bkKIhJ4LIM4kK4LI@ ` 4  B NC NE(Fq? jjLjMMKHJjLHJjLHjLjjL@ ` 5  B NC NE(Fq? rEKDJJ rEKDJIrEK)MMDJJrEK@ ` 6  B NC NE(Fq? L|MMHJ@ ` 7  B NC NE(Fq? K<KMLHIKM<KK@ ` 8  B NC NE,Fq? c0"t'50MC70G@Mt'Z=Mc0@ ` 9  B NC NE(Fq? =KMMJC  = @ ` :  B NC NE(Fq? KL GL ML M MK@ ` ;  B NC NE(Fq? =MHLM=MH=MJH=M@ ` <  B NC NE(Fq? JK MMmGMJMGMGMJMJK@ ` =  B NC NE(Fq? /KGJ JGI /KGM J /KG@ `~ >  B NC NE(Fq? JMMLJKJJKJ@ `} ?  B NC NE(Fq? HKJ%JEJJ%JHK MMJ%JHK@ `| @  B NC NE(Fq? ||L|MMHJ|@ `{ A  B NC NE(Fq? XJ1 Hv'1vM 7>1@M'=M>1@ `e W  B NC NE(Fq? ((vLMMJg((((@ `d X  B NC NE(Fq? KL0>ILjM LjMjM K@ `c Y  B NC NE(Fq? =MGMM=MG=MvKG=M@ `b Z  B NC NE(Fq? DHK&MLVEMDHMVEMVEMDHMDHK@ `a [  B NC NE(Fq? L>IK0jK>I_J0L>IM0K0L>I@ `` \  B NC NE(Fq? J;MMLWJMWJJMJ@ `_ ]  B NC NE(Fq? HK M&KE&KJJHK MM M&KHK@ `^ ^  B NC NE(Fq? 7LxMM0J7PP7PP7@ `] _  B NC NE(Fq? 8JKM5LDH8J8JyMK8J@ `\ `  B NC NE,Fq? 0H&0Mi70?M&<M0@ `[ a  B NC NE(Fq? \/KMMJ\\\\@ `Z b  B NC NE(Fq? \KMg+IMbMMbMbM\K@ `Y c  B NC NE(Fq? &MDHLM&MDH&M2KDH&M@ `X d  B NC NE(Fq? DJK)MK%WHLDJMWHLWHMDJMDJK@ `W e  B NC NE(Fq? KAKg+bKIJg+KAMg+Kg+KA@ `V f  B NC NE(Fq? J5MMzKJ`LJJ`LJ@ `U g  B NC NE(Fq? GK MJrEKJJGK MM MJGK@ `T h  B NC NE(Fq? 2NNLMMoJ2;;2;;2N@ `S i  B NC NE(Fq? HLHHLMkL4I"oJHLMHHLHL@ `R j  B NC NE,Fq? 10H>'1>Mt70?M'>M10@ `Q k  B NC NE(Fq? JLMMoJJ@ `P l  B NC NE(Fq? LM0JMGM MGMGM L@ `O m  B NC NE(Fq? =MHMM=M\H\=MJH=M@ `N n  B NC NE(Fq? MK MKHL MMHLJM MM MK@ `M o  B NC NE(Fq? KJhJ0GhJJdI:KJM:hJ0KJ@ `L p  B NC NE(Fq? yMOw1@ `A { B NC NE(Fq? Ow1"hS'0hM"W7w1H?MS'D>M@ @ | B NC NE,Fq? ;113'h0M611?M'=M;11@ `? } B NC NE(Fq? ;113'h0M611?M'=M@ > ~  B NC NE,F 5%? 111'u0M611?M'=M111@ `=  B NC NE(Fq? 111'u0M611?M'=M@ <  B NC NE,Fq? R303'03M630?M'<MR30@ `;  B NC NE(Fq? R303'03M630?M'<M@ :   B NC NE,F 5%? >30q'0M630?M'<M>30@ `9  B NC NE(Fq? >30q'0M630?M'<M@ 8  B NC NE,Fq? Ou1>'Y1>MW7u1S@M'Z=MOu1@ `7  B NC NE(Fq? Ou1>'Y1>MW7u1S@M'Z=M@ 6   B NC NE,F 5%? 1<(0MW71S@M<()=M1@ `5  B NC NE(Fq? 1<(0MW71S@M<()=M@ 4  B NC NE,Fq? m1 '(0 M971A@M'=Mm1@ `3  B NC NE(Fq? m1 '(0 M971A@M'=M@ 2   B NC NE,F 5%? c0"t'50MC70G@Mt'Z=Mc0@ `1  B NC NE(Fq? c0"t'50MC70G@Mt'Z=M@ 0  B NC NE,Fq? 1 H,'~1,M t71?M'=M1@ `/  B NC NE(Fq? 1 H,'~1,M t71?M'=M@ .   B NC NE,F 5%? 1A2V'1MVS7A2[?M'=M1A2@ `-  B NC NE(Fq? 1A2V'1MVS7A2[?M'=M@ ,  B NC NE,Fq? M0"/&41M"97M0?M&=MM0@ `+  B NC NE(Fq? M0"/&41M"97M0?M&=M@ *   B NC NE,F 5%? w0&0M57w0H?M&3=SMw0@ `)  B NC NE(Fq? w0&0M57w0H?M&3=SM@ (  B NC NE,Fq? 1&v'1vM71x@M'=M1@ `'  B NC NE(Fq? 1&v'1vM71x@M'=M@ &   B NC NE,F 5%? >1 Hv'1vM 7>1@M'=M>1@ `%  B NC NE(Fq? >1 Hv'1vM 7>1@M'=M@ $  B NC NE,Fq? w0=a!'1M=7w0)@M!'M0@ `  B NC NE(Fq? 0B'0M$70g?MB'(>M@    B NC NE,F 5%? 10H>'1>Mt70?M'>M10@ `  B NC NE(Fq? 10H>'1>Mt70?M'>M@ R  "B NC NEFq?llR N N M M M MABMBMZL LLOLL KAJwIH!UGz$NF%GEF'D'NC(B^)A5*,A*@+?,=-Z ?hAB7CF=GsIsLMM=sL KH#GEChA1><=96370-7* ( & z$!+!+!+!m rU;q"q%(L+l03*8Z<?ZNC F wIIhAJJPKKOL`OLOLLLMMR N@k`F  B NC NEFq?kkR N N M M M MABMBMZL LLOLL KAJwIH!UGz$NF%GEF'D'NC(B^)A5*,A*@+?,=-Z ?hAB7CF=GsIsLMM=sL KH#GEChA1><=96370-7* ( & z$!+!+!+!m rU;q"q%(L+l03*8Z<?ZNC F wIIhAJJPKKOL`OLOLLLMM@jX   (B NC NEFq?ll$ N N M MB MB M AMbAM8LLLwLHLGK@JvIHE"SGb$#F%YEX'D (KC(Bv)B*QAK+^@+?H,=.U?A+BaDF*4H_QJLMMeLKH[GECAU>7<*9$73a1.%K+ ( & b$E"E"E"E"o NH="% )>+e03H$8U<?8KCB FO vII1@JJKKwLwLHwLLLMHM$ N@k`X   (B NC NEFq?ll$ N N M MB MB M AMbAM8LLLwLHLGK@JvIHE"SGb$#F%YEX'D (KC(Bv)B*QAK+^@+?H,=.U?A+BaDF*4H_QJLMMeLKH[GECAU>7<*9$73a1.%K+ ( & b$E"E"E"E"o NH="% )>+e03H$8U<?8KCB FO vII1@JJKKwLwLHwLLLMHM$ N@k`F  B NC NEFq?kk$ N N M MB MB M AMbAM8LLLwLHLGK@JvIHE"SGb$#F%YEX'D (KC(Bv)B*QAK+^@+?H,=.U?A+BaDF*4H_QJLMMeLKH[GECAU>7<*9$73a1.%K+ ( & b$E"E"E"E"o NH="% )>+e03H$8U<?8KCB FO vII1@JJKKwLwLHwLLLMHM@jR  "B NC NEFq?ll N N M M MS MrM&@M@MLuLuLLKyJIG@H!uG#DFs%D&HD'?C'tB(A)@3+@/,G?,>-C<.:/90614z32z3n0-4 .5)H6$H6H678p95: : ;o = ?w@ B=OD!F;96z3=/-B* 'o % #"!!!pty !%; )9, 0M483;@?C F IIyJ,JKLLuLuLL@MMM N@k`F  B NC NEFq?kka Na N M M MS MNMBMnBM!LwLwLKh4KjJIGHHb!}G#:F%D&@D"'NC'B(A=)@+@+F?,>N-F<.:/80614V32V3X0 4-)5)H6$H6q67b8}99}: 1; =?@)B_+DE1;96V3_/N-`\* ' % #"b!b!|b!}}  !5%;(e,/M#4*8;@nNC F:I'IjJJY4KKKgwLwLLBMMM@j^   .B NC NEF g ?lla Na N M M M MNM&BMBM!LwL[wLKh4KAJ wIGHHb!AG#FO%D&D'NCA(GB(A)@+?+?,=N-F<.:h/80614V32V3X03-5)H6$H6q67b8}95:}: ; =?Y@)B_+DXEG_IK/Me%MeqL KHeGE/B@>;96XV3_h/N-#\* A( & #|"b!b!b!}@ }U !5%;((,/M3*8;?NC vFIwIAJ,J4KKKwLwLLBMMMa N@k`  B NC NETFq?UU$cG#D!yA >G81%)I! O"$'H*-. j1k (3 J6 48:J;K>V?A:VC:ELFHyJWKMMMWGWA:J60+(W#* :$  D DO@"3'T+-/1d4n78D;X= h?# 2A yAyABCfBC$DDREFFcGHsIG#J%K K!3L"MM$M$3L$#J$cG@T`  B NC NEPFq?TT$cG#D!yA >G81%)I! O"$'H*-. j1k (3 J6 48:J;K>V?A:VC:ELFHyJWKMMMWGWA:J60+(W#* :$  D DO@"3'T+-/1d4n78D;X= h?# 2A yAyABCfBC$DDREFFcGHsIG#J%K K!3L"MM$M$3L$#J@S   B NC NETFq?UU$G#\D"AR =81)!0!"H$8'*-N. 1 V3 r6Z -8:;e>C?A:B:EFHSJ0KLMMG3A:r60?,(3#R :  > O 3 b!b&T+.b1?478;x=3 ? @O A ABB\DB\D  E_ElFG|HIFJuK0!K"VL"M$M$VL$FJ$G@T`   B NC NETF q?UU$G#\D"AR =81)!0!"H$8'*-N. 1 V3 r6Z -8:;e>C?A:B:EFHSJ0KLMMG3A:r60?,(3#R :  > O 3 b!b&T+.b1?478;x=3 ? @O A ABB\DB\D  E_ElFG|HIFJuK0!K"VL"M$M$VL$FJ$G@T`  B NC NEPF q?TT$G#\D"AR =81)!0!"H$8'*-N. 1 V3 r6Z -8:;e>C?A:B:EFHSJ0KLMMG3A:r60?,(3#R :  > O 3 b!b&T+.b1?478;x=3 ? @O A ABB\DB\D  E_ElFG|HIFJuK0!K"VL"M$M$VL$FJ@S  B NC NE4Fq?MM"M"VM#K#NJ"H"ZF Ck@e=:7A5ta3t{0t`.t",t)t!'A&-#3!+k2W ">#"$M%&/()+H%-:/ 2 d7 ;M?DSIMJRE(A(=72.)$7t,5 H]"-#),$1a3]7k;] > A}`D,ZFTHNJKkVMW M M"M@L`  B NC NE0Fq?LL"M"VM#K#NJ"H"ZF Ck@e=:7A5ta3t{0t`.t",t)t!'A&-#3!+k2W ">#"$M%&/()+H%-:/ 2 d7 ;M?DSIMJRE(A(=72.)$7t,5 H]"-#),$1a3]7k;] > A}`D,ZFTHNJKkVMW M M@K    B NC NE4Fq?MM!M"VM#L#J"H!ZF CR@e=]: 8O6Y3Y0Y.Y",Y)Y!'O%-#3!+R2h !>#D$a%.&'c)'+H-/ 2 X7 ;M?DSHMJMEKA=72].c)$YY  HaKDh}-#)-$135 8Kk;a > A `D ZFTHJLRVMh M M!M@L`    B NC NE4Fq?MM!M"VM#L#J"H!ZF CR@e=]: 8O6Y3Y0Y.Y",Y)Y!'O%-#3!+R2h !>#D$a%.&'c)'+H-/ 2 X7 ;M?DSHMJMEKA=72].c)$YY  HaKDh}-#)-$135 8Kk;a > A `D ZFTHJLRVMh M M!M@L`   B NC NE0Fq?LL!M"VM#L#J"H!ZF CR@e=]: 8O6Y3Y0Y.Y",Y)Y!'O%-#3!+R2h !>#D$a%.&'c)'+H-/ 2 X7 ;M?DSHMJMEKA=72].c)$YY  HaKDh}-#)-$135 8Kk;a > A `D ZFTHJLRVMh M M@K   B NC NEdFq?YYRM]RM@LKB$PK~)IZ.;H638F75D?; A,??Apt /< P:qr8663I/*%Z  JLq t % (7+I/80(1!(1c%806*I/.k-1+V5*8(;Q&=S#? ACLEFH H =J =J=J=J=JK@LRMRM M MMRM@X`   B NC NE`Fq?XXRM]RM@LKB$PK~)IZ.;H638F75D?; A,??Apt /< P:qr8663I/*%Z  JLq t % (7+I/80(1!(1c%806*I/.k-1+V5*8(;Q&=S#? ACLEFH H =J =J=J=J=JK@LRMRM M MM@W    B NC NEdFq?YY M M`LK\$K)Im.UH3PF7CK;wA?,?BX<>D::G 8IW5J1My.M*M%M!LJaIE>>DB ?. > :D::G 8IW5J1My.M*M%M!LJaIE>>DB ?. > :D::G 8IW5J1My.M*M%M!LJaIE>>DB ?. > : I;G9FX8E6DN3%?2:S14./."/---U-/-,&(l%)$g ###&M#)"/-w"l0!2_!5 6h >9 ;AmBF]HXJW?K%LkhM%L?K XJ ]H) FmBu?n ;]6 /(4"s HsII{ ahV!#$') b+ -L/-*W)'%3#[g )Ih  !_! " w"H"M#=####$$W%&'a'\ (C ) * g+}.157|9:z;q)A!C%E*G/I44JX8K;SL>MAJMCMFN]HNXJN%LM@`  ~B NC NEFq?%LMhMMMJMMJMhMM?KLXJL]HSLFLCKAJ?JI> I;G9FX8E6DN3%?2:S14./."/---U-/-,&(l%)$g ###&M#)"/-w"l0!2_!5 6h >9 ;AmBF]HXJW?K%LkhM%L?K XJ ]H) FmBu?n ;]6 /(4"s HsII{ ahV!#$') b+ -L/-*W)'%3#[g )Ih  !_! " w"H"M#=####$$W%&'a'\ (C ) * g+}.157|9:z;q)A!C%E*G/I44JX8K;SL>MAJMCMFN]HNXJN@p   @B NC NEFq?rrKMjMMMkMMkMjMMKL6JLnHuLFLsCKBJ?Jf=I$j##''h#[*G#,r"1!2{!65 +7T 8:= =g>BF6JzKK 6J FI>n3C&z:1L'{$[* - -Q,?+C&j#I g:#T [)!'{! " r" G#hh#s#P##>$?$?4%%*&h '0' ( ) *}+.'1w^5[7?9?;#;#<>AG!CC&E?+G/IR4J8K
    MBkMsCMFNnHN6JNKM@q`p   @B NC NEFq?rrKMjMMMkMMkMjMMKL6JLnHuLFLsCKBJ?Jf=I$j##''h#[*G#,r"1!2{!65 +7T 8:= =g>BF6JzKK 6J FI>n3C&z:1L'{$[* - -Q,?+C&j#I g:#T [)!'{! " r" G#hh#s#P##>$?$?4%%*&h '0' ( ) *}+.'1w^5[7?9?;#;#<>AG!CC&E?+G/IR4J8K
      MBkMsCMFNnHN6JNKM@q`^  .B NC NEFq?qqKMjMMMkMMkMjMMKL6JLnHuLFLsCKBJ?Jf=I$j##''h#[*G#,r"1!2{!65 +7T 8:= =g>BF6JzKK 6J FI>n3C&z:1L'{$[* - -Q,?+C&j#I g:#T [)!'{! " r" G#hh#s#P##>$?$?4%%*&h '0' ( ) *}+.'1w^5[7?9?;#;#<>AG!CC&E?+G/IR4J8K
        MBkMsCMFNnHN6JN@pB S  ?  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~j%G%!' *jj%G%!' *jj%G%!' *j%%u'>*j%%u'>*j)Y%O+'j)Y%O+'j)Y%O+'j*%+'j)%+'j#E%$'j#E%$'j#E%$'jg#z%O%'jg#z%O%'jt'`%8)'jt'`%8)'jt'`%8)'j'%)'j'%)'j'%&*u)j'%&*u)jH(%u*)j#%%)j#%%)j#%%)j#%&)j#%&)j&k!#(j &h!#(je4&!X(jb4&!X(j -*&^/I(j -*&^/I(j_-_&/{(j\-\&/x(j,,F).c+j,,C).`+j,{).+j,{).+j"+$-j"+$-j"+2%.j"+2%.jU)J"r+jU)J"r+jC )"+jC )"+j)+B,-j)+B,-jA*+, .jA*+, .j<&,(.j<&,(.j&,(.j&,(.j+"N. %j+"N. %jH,"#.A%jH,"#.A%j) B,"j~) B,"j}<* ,"j|<* ,"j{b&(!jzb&(!jy&)"jx& )"jw"o $"jv"o $"ju" 8%"jt" 8%"js'D ((jrA ' &(jq V'!+(jp &m!Y'jo &u!&jnA & &jm%G &jl&&jk&Y'jj&k!#(ji~-'5.K(jh1.'.I(jg.y'.N(jf.&`/'je~.&f/'jd1.*&.&jc-"&7.&jb -&-'ja-&-'j` -*&^/I(j_,*^-h+j^Z-*.e+j]-*.j+j\-*.*j[-*. *jZX-D)-*jY-<)`-*jX,,*- *jW",*,*jV,,F).c+jU"_-#-jT#_-r$-jS,$-u$-jR,$,$ -jQ$|,$,jP#+$,jOe#+#,jN"|,k#,jM",:# -jL"+$-jKe *&!w+jJ !*!r+jI!*!y+jH!,*L"*jGj!*Q"2*jF !U)m!(*jE N)&!%*jD* 2*jC)* *jBU)J"r+jAb*d-+-j@+d-+-j?+ -+-j>+,D,-j=]+,L,,j<++`+,j;*++,j:),*,j9),*-j8)+B,-j7&S.r'.j6o'S.-(.j5'.0(.j4'-(.j3's-(-j2l','{-j1',u'y-j0<&s-&'-j/4&}-&.j.<&,(.j-j,$&-%j,"-$-%j+-:$-%j*-#Q.@$j)l-#Y.#j("-"p-#j',"(-#j&+#,#j%+#,@$j$+"N. %j#]*L"+"j"+L"+"j!+!+"j +v!D,!j]+n!L,|!j+ `+t!j* +r!j)n!*|!j)v!*!j) B,"j&f!'!j'd!L(!j(!O(!j( (!j' ( j'' jA'' jb& I' jX& '!jb&(!j "p"$j "p"$j g #""%j g #""%j  q$D!$j A!q$"$j !$"$j!#r"$j!#z"#j>!"!#j "D!#j # #j # $j "p"$j@HP LaserJet 5PLPT1:HPPCL5MSHP LaserJet 5PHP LaserJet 5P@g  XX@MSUDOHP LaserJet 5P<d HP LaserJet 5P@g  XX@MSUDOHP LaserJet 5P<d `@GTimes New Roman5Symbol3& Arial" && &&A0DIEUKIEIbjbj- ] -"$8  @5  jUmH+ 0&P N N!"#$%SummaryInformation( DocumentSummaryInformation8!1Table>x*SummaryInformation(Oh+'0x   ( 4 @ LX`hpssDIEIEIE Normal.dotUKIEl.d2IEMicrosoft Word 8.0@@@4@5՜.+,D՜.+,L px  URM,  Title 6> _PID_GUIDAN{3BE47510-F0EE-11D1-A10F-C40F2D000000} Ǻ+~QP! /ظx,R0f42h][6ףqG _LnP !_[1;I>1e^!"Cp ؃,/X=[?rJ~7ގfy Tv4wۍtҾ:wÿGDZFqF1։9F;.dkTIDG،ogVLۙD]gy?|)9!?q@Sh镈Bo73KyLJn<=$NyK]Tf56wRl9NRcju lj*/>Cr\Zcf.pDv`@vjkj =5go`KEr˅]㓧ؠ)ol-~ƟN+^шv a$SHa)9.jm~4?e5g- J.~ v/k{<5܎l ah3r },iLv6#^@x8W2:}(9 {w Z5 <~SeY VzmHU~:@Ej-V/ȶN~$Ev`ݠmYg ]j-.ǂpr[2mCRvF/2]@(:R (@5*t q\Z;CϑKeX CF.M[vEo<s["{nrF'Zk;ۺXJ1Z+Ze.i׉Ӛ!hvN n \vc얁] |]3~oKE}хp|ˎ:-QvQ=^f͙׵JYJI>E-6{fytWJ7{fT.vf*>딷DEevp>&TFj FT/'ş{J 丨v3`씳B&R})Z vYQssN*8âR+?=y> +REbeO\fpS}6jz6qKjmfiZwLh\ Q!jM=x B!B(0 42X.",rFA-rCA.0bdf8kXo>=ZzxW]=uW *0 <] 1:j=Bmvdmzϲўoв;,L_%XuER,G_k}Uz[Z˿ڨڬ@Wfkfif@DOSoC[&lT6ѫy9Txmz9qu}ē_WZ?[_%ZOzкX5xrr>9䯆j{5FQ(DC0Ba.^/Qr-ƛ#X Ξ `'yjg.ؽ{lD5"V5"FU W!~*y*z[d_1dz3Nv>!K>}@޵ʳʱamK~2pNI J@W8焦 T>Sz렴K 6Gs!@3㒩 Zqz+lgh Z(-\M)zILL TzMKԋsv܉}FRP=YnXi]1U%'uȊOǃ ᠢBڅvUP kxN-u 'ΣC]ݡ ?R7WO|7'|W~~֚x2oeQy+ho1˽>?kj-oսW^;{G?i]ݏZi=}%w=W?d} \Km{6zFxK g9#w4jMYfREZ㳵gu֠\kh9|l=soƣ11 x%qNV;?}%q{Uk uށkAkVߧYWm1" 1⇭:Y2jY8F$b ӋuLAd&\#aX%@}a#脅pLNr7V1b+Y)=,m߲vZ*k9$lCAwAwú<_MWA5QPMS43~#pep3TcI8 ˤLϪ-j Ԍs5 pG]ߢ:mEE\pGe/KjZ7 ނlu"K!f,ӎ,;f젭-߶s+{67NZ}kh֠\*"TYU+~gx.T+tκyk gfs=GV.ᑊx$ƿ>xdi|oq݀GM<9#H?D<3zy$8`27F>BnlAGgu%7oOl'.+Q2n\^l?4p?ylrwBuDWHd,r[[9ˆ,= ,2> rDeB.rq  ѐ ѐ Q{c0= !7 rM I˂ ͆Ƚ\AjP` "\-Ձ\#B.r!r- ȵ\; H$] ׍$A.rA?ꃒr/ 6pyA>{%5W`7m,ÕD_9_I^ 4ƕVYe[={1Gj^ Xګ8x5nlnInζ|CaeI\w껔ޏ޸8ܙΜ[4Hſzqgh#|~VGXWtתL=;;l_i{}Mm`V{?z{ -$=F3ir7fޟ9s{CۃpkCNJ.6wfQ䗐<~W @$B!$c!xHd[Hd[HdkHd<$B2 !Yu SHVd $$OA0dBhށȭ@/yh6,^Ϣ3h9$s!&$@{!yG!y E @ yG!y ; Yɭ|k 9h1h&ʊ(ٞ!w3l9hJþл.w,"^lw v6ofT7X2vk.P4tYPj@g*@5<i eBQQ:K@G$f?u|̚%9V.JFa~%v.䘳kRǔ:*~~vE㡥?zW*_M2e18=$$If!vh#v#:V F4  %0,5#/  44 Ff4p %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI!$$If!vh#vY #vJ #vY :V F4  %0+,5Y 5J 5Y /  /  /  /  /  / 44 Ff4p %ytaI!$$If!vh#vY #vJ #vY :V F4  %0+,5Y 5J 5Y /  /  /  /  /  / 44 Ff4p %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI$$If!vh#vY #v:V F  %0,5Y 5/  44 Fp %ytaI 0 < H T`hpxpytkaaNormal Andrzejczak Krzysztof (DPK)3Microsoft Office Word@F#@̑@~Zo@6[(՜.+,0 hp|  VDocumentSummaryInformation8 MsoDataStoreBBPfB4RVRVIGA==2BBPfBItem .  Tytu   F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89qj' 666666666vvvvvvvvv6666>666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~ OJPJQJ_HmHnHsHtHN`N |Normalny dCJ_HaJmHsHtH \@\ aI NagBwek 1$d@&5CJOJPJQJaJtH\@\ aI NagBwek 3$d<@&CJOJPJQJaJtH@ aI NagBwek 5n$ & Fd$d %d &d 'd -D@&M %N O P Q 5CJOJPJQJaJtH\@\ aI NagBwek 8$d@&6CJOJPJQJaJtHJA J Domy[lna czcionka akapituPi@P 0 Standardowy4 l4a ,k , 0 Bez listy C@ 5Tekst podstawowy wcity$dxa$!B*CJOJPJQJaJphtHnon 5Tekst podstawowy wcity ZnakB*CJOJPJQJaJph@B@@ aI0Tekst podstawowyxNo!N aI0Tekst podstawowy Znak CJaJtH LQ@2L aI0Tekst podstawowy 3xCJaJRoAR aI0Tekst podstawowy 3 Znak CJaJtH NoQN aINagBwek 1 Znak5CJOJPJQJaJFoaF aINagBwek 3 ZnakCJOJPJQJZoqZ aINagBwek 5 Znak$5CJOJPJQJfHq %JoJ aINagBwek 8 Znak6CJOJPJQJV @V aIStopka p#dCJOJPJQJaJtHBoB aI Stopka ZnakCJOJPJQJaJZ@Z aINagBwek p#dCJOJPJQJaJtHFoF aI NagBwek ZnakCJOJPJQJaJN'`N %*0OdwoBanie do komentarzaCJaJD@D %*0Tekst komentarzaCJaJFoF %*0Tekst komentarza ZnaktH Bj@B !%*0Temat komentarza 5\LoL  %*0Temat komentarza Znak 5\tH P@"P #%*0 Tekst dymka "dCJOJQJ^JaJPo1P "%*0Tekst dymka ZnakCJOJQJ^JaJtH P@BP %0Tekst przypisu dolnego$CJaJRoQR $0Tekst przypisu dolnego ZnaktH P&`aP 0OdwoBanie przypisu dolnegoH*PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VFMG.|H" rxx5aKFXKS1,G-TNz b1UB8;^e9nNӨZ=dwqŷ7͠iލ.éIB'º;z~ݡOCQJ ˦96M .*!ޞovngUVo UYC<7^S*C0ױDzRA#8ꍉU47U6K|Ptu̹'Yv@~ !E1 ۰Nh4Of**byp/36Ĵ^NhwQV5nhϿ~Tڲ7ac$bL.Xܢ5w97[ Cֳ6|O(c5c4-h܇EMnUD !~`ϘJ0A?My71e1ۭ.Ѣ-4RUn{uSLɟ)nL \BuB7Ji\Cbw@m/k_֜aΒjFHP؏T,مdf|,Yd̬#r@PU(T7$ow<缂Frz:Y'[`߇@ST滪7_ǬFQ Zyٿ ڎ`rPh1,QWIDANT~AoE)C3`]dm2iVֵ褽Vl s /^/4 6 2 ,JaRi@x}މ')+,EGHIK$ \ ZVcFމ !"#$%&(*FJL/:8@0(  B S  ? _957296569 _958200993 _958201497 _962180240 _Ref331072615^/@@@@x/ u ~ !!k&s&''4(;(M(Q(((((//////////-9strx?DBR BT  $$+&@&''S(U(((((...//u///////////-,/>?y5QO'a'((**////////////v+$/04Lhh^h`.0^`0o(.$/0v+"mEKa^yG B+ (<   1! >5{OxTXiY<q &p(%*@+ ,;U8yQ<z?h0A|:CDn1GoDGL.IaI/LAOAP ]*3eiLe!k r>gr{r}s tbyKz {5i{Yn{ZA}Ed} ~l8T(l&2wV! Vfj a px nW 8^ vfG :|xDQ)I2Yc"3";w} "J&ukpI1//@ ((((p /  (0ZUnknownG* Times New Roman5Symbol3. * Arial7.@ Calibri5. *aTahomaA$BCambria Math"q gZ GZ G[(V(W20./ 3qHP $P|2!xx pytkaaAndrzejczak Krzysztof (DPK)